dilluns, 25 d’abril de 2011

Síntesi del primer bloc

El primer bloc de l’assignatura ens ha permès aprofundir en el coneixement dels entorns virtuals col·laboratius d’ensenyament i aprenentatge. Les possibilitats que aquests ofereixen i la conceptualització de les tipologies més habituals d’eines informàtiques que s’utilitzen per a les tasques en col·laboració han ocupat bona part del temps. Des de les activitats pràctiques hem estudiat i discutit sobre les oportunitats que ofereixen algunes d’aquestes eines, els seus usos potencials i les debilitats que presenten en funció del context on han de ser aplicades.

La planificació, el disseny i la construcció d’un entorn virtual col·laboratiu ens han permès treballar la resta de continguts del bloc. Cal destacar especialment, per la seva rellevància i pel desconeixement que jo encara tenia dels mateixos, aquells continguts referits al seguiment i avaluació dels processos formatius i dels objectes de coneixement produïts, i a la dinamització de les tasques a realitzar per part del grup de treball. Les accions a dur a terme pels professors per tal de dinamitzar un procés d’ensenyament i aprenentatge que es desenvolupi a través d’un entorn virtual constitueixen, potser, la part que més m’ha cridat l’atenció i la que trobo més útil i innovadora. No he d’oblidar un altre descobriment interessant, i és el CMapTools...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada